03 september 2007

Tulpantolkare


Inga-Britt är dagens kreativa idéspruta.
I våras, när andra trädgårdsägare började tröttna på alla halvvissna tulpaner, då tog IBW fram kameran och skapade en helt unik fotoutställning.
När jag sett på hennes bilder känns färska tulpaner väldigt karaktärslösa. Trots att jag är en helfrälst tulpanfantast med massor av varianter i min vildvuxna trädgård.
Nästa vår kommer jag att försöka tolka alla mina vissna tulpaner på IBW:s vis. Kanske hittar jag då både Den Modiga, Den Kaxiga, Den Hjärliga och Den Skygga i min rabatt.
Det här är höjden av kreativitet: att se något i någonting som ingen annan ser och samtidigt kunna förmedla det så att alla plötsligt ser det som de inte såg förut.

Utställningen i Finströms bibliotek är öppen måndag–torsdag kl. 12–20.

PS Är det någon annan än jag som funderat över varför fotografer alltid blir så bra på bild? Oberoende av vem som står bakom kameran.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...