10 september 2007

Fotbollsfesten har startat

I dag var det in en dam, som ska åka till Kina i början av november. Jag är illgrön av avundsjuka. En liten plan finns om att sticka dit igen nästa år - det tilltänkta ressällskapet är inte riktigt pålitligt.
Just nu är Kina glödhett för alla som gillar damfotboll. I dag startade nämligen VM och Tyskland visade direkt var skåpet ska stå. Lite fördomar har jag nog mot tysk damfotboll, effektiv men tråkig.
Ska bli kul att kolla på matcher, speciellt USA, Brasilien med världsbästa Martha och så Sverige förstås. Av princip hejar jag aldrig på blågult men i det här sammanhanget är det svårt att låta bli.
Måste få skryta med att jag faktiskt stänkte in en straff på Sverker i söndags, nere vid vänstra stolproten. Folke sköt jag mitt i magen, man måste ju vara artig mot äldre gentlemen.
Jag tror förresten att Finland tar sig snabbare till dam-VM än till herrarnas motsvarighet. Den som väntar på något gott ...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...