14 januari 2009

Tugga till höger?

Har haft ett rejält återfall i min tandläkarskräck.
I tisdags, efter två år, lyckades jag ta mig till tandhygienisten med bara måttlig hjärtklappning. Tänkte det som ett test inför eventuellt framtida tandläkarbesök. Hon var snäll och pedagogisk så trots att jag tillbringade en halvtimme spänd som en pianotråd infann sig ingen riktig panikångest.
Resten av dagen tänkte jag extra mycket på munhålan och lade märke till att jag tuggar nästan allt med tänderna på höger sida. Började fundera över om det är så att mänskor är höger- eller vänstertuggande precis som de är höger- eller vänsterhänta.
Kastar ut frågan i bloggsfären och ser om någon kan tugga fram ett svar.

1 kommentar:

malin sa...

Jag har aldrig reflekterat över saken. Jag ska försöka tänka på det nästa gång jag äter och hålla dej informerad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...