20 augusti 2007

Snyggare sopor


Den moderna sophanteringen saknar all känsla för vardagsdesign.
Om du vill vara miljövänlig riktigt på allvar ska du ha en, egentligen två, soptunnor innehållande ett visst antal ”fraktioner” som det heter på nördspråk. Inget fel i det men måste dessa tunnor se ut som f-n. Jag är övertygad om att vi småningom får se fraktionskärl som är snyggt deisgnade och kan anpassas till den miljö där de placeras.
Vid min tomt, där det står ett mysigt rödvitt hus från 1920-talet, passar monsterkärlen definitivt inte. Därför kör jag vidare med mitt lilla gröna sopkärl, satsar på komposten, sorterar och kör själv allt icke-brännbart till återvinningsstationen.
I London finns i alla fall möjlighet att får lite kuligare soptunnor – därmed inte sagt att den här är någon drömdesign för mina sopor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åland behöver kanske en soprevolution, inte bara på ett sätt ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...