30 augusti 2007

Poppa på riktigt

Står inför ett eldprov i helgen.
Jag har lovat mina tre gäster att bjuda på riktiga popcorn - såna där jag fick när jag var liten. På den tiden när ingen visste om att något som heter mikrovågsugn skulle revolutionera poppandet.
Jagade runt på Kantarellen som en galning för att hitta riktig råvara. Facket var tomt när jag äntligen hittade det. Jag grävde runt bland alla mikropopcorn och hittade den sista påsen. På den står att det mumsas mest popcorn i hela världen i Finland och Sverige. Helt klart falsk marknadsföring, inga äter så mycket poppat som amerikaner som häver i sig över 50 liter per person och år.
Jag har olja, smör, en stor kastrull och massor med förväntningar. På nåt sätt ska vi nog få till det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det är jag som kommer11!!!

Anonym sa...

Smörpoppade popcorn överträffar allt som micro kan åstadkomma. Tänk på att inte fylla kastrullbotten för mycket. Lite i början bara, skyla, som det heter på åååååländssska. OCH - öppna inte på locket i fel skede:):):) Lyft av kastrullen emellanåt från plattan och skaka våldsamt, ja, kastrullen alltså - inte gästerna!!!!!!!!
kram och lycka till!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...