20 augusti 2009

Mystisk bot

När jag körde hem från jobbet i dag såg jag plötsligt en lapp som fladdrade nere på vindrutan. Misstänkt likt en p-bot. Så jag måste stanna på trafikplatsen i Ämnäs och se efter. Mycket riktigt parkeringsböter var det. Sådana får man inte när man parkerar i Godby så efter lite rannsakan kom jag fram till att det var i går när jag parkerade på Ekonomigatan som p-lisan gick förbi. Hade glömt stt ställa in p-skivan.
Hur jag inte såg lappen tidigare vågar jag inte närmare analysera. Bästa att skylla på någon annan - sabotage helt enkelt. Först tänkte jag att någon placerat sin böteslapp under min vindrutetorkare - i hopp om att jag är så tankspridd att jag inte fattar att den är någon annans. Men när jag svängde på lappen stod ju både bilnummer, datum och gata där. Bara att betala 25 e och le lite grann.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...