18 oktober 2007

Inga kval med valet

Jag hade noll problem att välja vem jag skulle rösta på. Bestämde mig redan i somras och så blev det.
Men jag kunde inte låta bli att testa valmaskinen.
Följande kandidater tycker mest som jag:
Mattsson, Stig, centern
Janson, Anna, liberalerna
Gunell, Camilla, socialdemokraterna
Sjödahl, Pamela, liberalerna
Bara en av dem vet jag vem är – Camilla G. Och henne kunde jag mycket väl tänka mig att rösta på.
Mer upplyftande var det att se vilka som tyckte minst lika som jag:
Sundblom, Gunnar, Ålands Framtid
Alm, Kalle, Obunden samling
Karlsson, Lasse, Ålands Framtid
Sundman, Mette, Obunden samling
De tillhör alla partier jag aldrig skulle lägga min röst på. För en på listan gäller att jag helst går över på andra sidan gatan om vi möts.

Någon riktig valpuls tycker jag inte det blivit i år. Kanske är folk nöjda med det som varit.
Sämst med årets val är att för många äldre herrar gör comeback. Visst behövs erfarna politiker men nån måtta får det vara. Jag vill hellre ha fräscha vindar och nytänk än gamla tröskverk som lunkar på i gamla spår.

3 kommentarer:

malin sa...

Anna är min svägerska! Mor till Robin, sambo med Roger. Dotter till Gunnar och Lola. Brorsdotter till Stig. Så nu har du stenkoll =)

Matilda sa...

Haha! Fick nästan exakt som du.
Kan också gissa för vem du väljer att byta sida på gatan!

Anonym sa...

Malin: Tack för hjälpen, men tror jag blev om möjligt ännu mer förvirrad.
Matilda: Om vi fick samma politikergäng, så är du säker på rätt spår även om gatmänniskan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...