26 oktober 2007

Fest för Karin


I dag var det fest i biblioteket. Karin Sandell-Karlsson avtackades för lång och entusiastisk tjänst i Finström. Hon har höjt biblioteket och kulturlivet i kommunen tusenfalt. Dessutom är det hon som ligger bakom de nya fantastiska lokaler som numera är min arbetsplats.
Vi bjöd på snittar, tårta och kaffe i bästa caféstil. Dagen till ära satte vi på grejen som skapar dimridåer i det stora öppna akvariet. Debut under min tid i biblioteket. Stämningen blev nästan drömsk med levande ljus, porlande vatten och dimma som svepte över vattenytan.
Karin var min barnflicka när jag var jätteliten. Hon tog över som bibliotekarie i Finström 1972. Innan dess var det min pappa som hade jobbet. Nu är det min tur. En del kanske tycker att jag inte har kommit så långt här i livet, att cirkeln är sluten. Tvärtom tycker jag.
Just hit har jag kommit längs en stig kantad av äventyr och otroliga upplevelser. Och då är inte ens halva resan bakom mig.
Kan inte vänta på nästa steg – måste genast titta runt nästa hörn och se vad som är på g.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...