31 december 2016

Hej då 2016!


Vips så är det dags att skriva 2017.
2016 har varit ett händelserikt år för mig - kanske inte så många händelser men desto större.
För det första så blev äntligen renoveringen av övre och nedre hallen på Norrstunas gjord. Samtidigt byttes de sista gamla elledningarna ut. Skönt att ha det färdigt och dessutom blev det riktigt bra. Nu när det gått några månader har man glömt hur det såg ut tidigare.
Sedan bytte jag jobb och sitter numera i stadsbiblioteket. En spännande utmaning som det är lite för tidigt att säga någonting om ännu. Har förstås inte ångrat att jag bytte - för det var dags att göra något nytt.
En annan oväntad grej var att jag på hösten började träna cross fit. Det är superkul och en form av styrketräning som passar mig. Visste inte ens vad det var innan jag gick ett prova på-pass.
Ovanligt få resor blev det. En av de bättre var när syster och jag flög över till London för att överraska en 50-åring. Kort, intensivt och roligt. Årets bästa "utställningsresa" gick till Moderna museet i Stockholm och Yayoi Kusama. Cykelsemestern Mariehamn-Kapellskär-Norrtälje-Grisslehamn-Berghamn-Mariehamn gick i strålande sol och i fantastisk natur. En härlig upplevelsekaramell att suga på i mörka vintern.
Några nyårslöften skriver jag inte ner här men jag ska i alla fall skärpa till mig med bloggandet. 2016 får bli ett mellanår.
Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...