26 maj 2014

Ampel till blåkrage


"Vårbruket" har kommit igång i Norrstunas trädgård. Eller för att vara ärlig så är inte trädgårdspåt min grej men lite energi lägger jag ned på gården inför sommaren.
Med grannen gjorde jag i helgen en runda till plantbutikerna i närområdet. Speciellt mycket handlat blev det inte.
Jag blev i alla fall glad över att hitta min favorit, blåkrage, och en fin järnkrok för amplar. Det visade sig att jag inte äger någon ampel så det var bara att ta till beprövade man-tager-vad-man-haver-metoden.
Av en avlagd bestickhållare från Ikea, lite järntråd och pärlor plockade jag ihop en personlig ampel. Tror att den kanske är lite för liten för att blåkragen ska trivas men då får jag bara hitta på något annat.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...