10 februari 2013

Lampa av gammal stomme och trasor




Få saker sätter så mycket myror i huvudet på mig som när det kommer till att lysa upp lite här på Norrstunas. Tycker det är otroligt svårt och därför har det varit ganska skymt här vintertid.
Har länge funderat på att göra en lampa av en gammal lampskärmsstomme för att få lite extra belysning vid skrivbordet. Nu har jag gjort ett försök. Köpte röd textilsladd samt alla ”elektriska grejer” som behövs. Lite funderande och skruvande så var det klart. Den gamla stommen virade jag med tyg och satsade även på en lite större klotformad lampa.
Resultatet är ok - så länge det inte är mörkt. Lampskenet är i mitt tycke alldeles för skarpt. Därför får jag fundera ett varv till innan detta lampprojekt är i hamn. Kampen med belysningen fortsätter alltså ...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...