09 februari 2008

Läderbrallor på bibban

Bibliotekarien med läderbyxorna, Christer Hermansson, visade sig i stan i dag. Med sig på sin turné har han trubaduren Finn Ljunggren - underhållande duo. I sin senaste bok ”Varför har inte fler bibliotekarier läderbyxor” sätter Hermansson träffsäkert tummen på många biblioteksfenomen. Ett litet citat:
Själv brukar jag ofta få ducka i bussen när jag känner igen en kund som jag felaktigt och högljutt anklagade för att ha slarvat bort en bok, för många år sedan. Han ser fortfarande oerhört aggressiv och förorättad ut så jag håller mig på ett bestämt avstånd. Men numera tar jag aldrig skit från någon. Det borde ingen nu levande bibliotekarie eller biblioteksassistent göra i fortsättningen heller.

Boken rekommenderas för alla biblioteksbesökare och förstås till alla som jobbat eller jobbar på bibliotek.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...